اهتمام ویژهای به اتصال ایرانشهر به شبکه ریلی داریم
محمدمهدی زارعی امروز یکشنبه در نشست با نماینده حوزه انتخابیه زاهدان در مجلس، اظهار کرد: اعتبار تکمیل احداث راه آهن زاهدان به چابهار اختصاص داده شده و از طرفی پایشهای مستمر مجموعه راه آهن نشان میدهد که دانش بومی توان احداث چنین ابرپروژهای با ابنیه فنی آن را داراست.
وی با اشاره به اینکه مسیر ریلی زاهدان به خاش از لحاظ کیفیت فنی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: طی پیگیری صورت گرفته، در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه، دو همت اعتبار برای حل مسئله شن های روانمسیر زاهدان به بم اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان به میرجاوه پروژه اولویت دار کشور است، بیان کرد: این پروژه در قالب ماده ۲۳ تامین اعتبار شده و پیگیر اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستیم.
وی با بیان اینکه با توجه به توپوگرافی منطقه، چالشی برای اجرای خط دوم مسیر ریلی میرجاوه نداریم، ادامه داد: راه آهن میرجاوه باعث رونق مسیر ریلی زاهدان به چابهار میشود و تامینکالاهای اساسی پاکستان را تسهیل میکند.
وی تصریح کرد: مسیر ریلی زاهدان به خاش ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآوردههای نفتی و تولیدات کارخانه سیمان خاش را داراست که این مهم منجربه کاهش ترافیک جاده ای میشود.
حل چالش شنهای روان راه آهن زاهدان به بم ضرورت دارد
نماینده مردم زاهدان در مجلس در این نشست اظهار کرد: تسریع در احداث راه آهن زاهدان به چابهار از الزامات توسعه استان به شمار میرود و از طرفی حل چالش شنهای روان راه آهن زاهدان به بم ضرورت دارد.
فداحسین مالکی افزود: کمبود اعتبار راه آهن زاهدان به چابهار را از طریق کمیسیون امنیت ملی پیگیری کردیم تا از محل تهاتر نفت تامین شود.
وی گفت: سرمایهگذارانچینی تمایل زیادی به سرمایهگذاری در پروژههای راه آهن زاهدان به چابهار و راه آهن رشت به آستارا داشتند، بنابراین آنها را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کردیم.
وی بیان کرد: کریدور ریلی و بزرگراهی چابهار _ میلک_ دوغارون_ سرخس، الزاماتی است که باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
ارتباط فردا: به نقل راه آهن جنوب شرق، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرآوردههای نفتی و تولیدات کارخانه سیمان خاش برای کاهش ترافیک و سوانج جاده ای باید توسط ناوگان حمل و نقل ریلی حمل شود و این مهم منافع استان را تأمین میکند.
انتهای پیام