حوزه و دانشگاه > آموزش عالی

شناخت مخاطب شرط موفقیت فعالیت فرهنگی است



ارتباط فردا: حسین سیمایی در شصت و چهارمین اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور و اولین دوره این اجلاس در دولت چهاردهم گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای شده است و فرهنگ مانند اکسیژن حیاتی است، لذا ما هم در آموزش عالی، مقوله فرهنگ را بسیار مهم می‌دانیم.

وی تاکید کرد: به عنوان دانشگاه که یک نهاد آموزشی با وجه فرهنگی است باید مراقبت کنیم در برنامه‌های فرهنگی به درون مایه تربیتی و اخلاقی توجه شود و فقط وجه مناسکی و شعائر مدنظر نباشد.

سیمایی افزود: توجه به فرهنگ از ضروریات نظام‌های دانشگاهی است و حتی در دانشگاه‌های غربی هم به تعامل اساتید با دانشجویان و توجه به دغدغه‌های آنان توجه می‌شود و ارتباط خوب استاد با دانشجو یک امتیاز است.

وزیر علوم گفت: اگر دانش آموختگان ما فقط در یک رشته علمی متخصص باشند و بینش فرهنگی نداشته باشند؛ به راحتی نمی‌توانیم از آنان به عنوان فرهیختگان جامعه یاد کنیم. چرا که فرهیختگی از جمع دانش و ویژگی‌های ممتاز فرهنگی حاصل می‌شود.

وی اظهار کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژگی‌ها و سبک زندگی دانشجویان که یک شیوه زیست دارای پیوند عمیق با فضای مجازی است توجه شود، و اگر این ویژگی‌ها شناخته نشود امکان تعامل و همدلی نیز کم می‌شود.

سیمایی تاکید: معاونان فرهنگی و اجتماعی باید جریان‌های فکری اعضای هیت علمی، دانشجویان و کارکنان را بشناسند و مطابق آن برنامه ریزی کنند.

وی توصیه کرد: معاونان فرهنگی و اجتماعی در انجام وظایف خود با صاحبنظران حوزه فرهنگ و افراد با تجربه مشورت نمایند و با گروه‌های آموزشی مرتبط با فرهنگ و جامعه در دانشگاه خود، برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی اتاق فکر تشکیل دهند.

وزیر علوم بر جلب مشارکت حداکثری اساتید، کارکنان و دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: هر میزان م شارکت بدنه دانشگاه در اجرای برنامه‌ها بیشتر باشد میزان موفقیت برنامه‌ها نیز بیشتر می‌شود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا