اجتماعی > جامعه، شهری

نوسازی اتوبوس‌ها تنها چاره کاهش سر فاصله حرکت‌ها



جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها که در برخی خطوط موجب بروز نارضایتی شهروندان شده است، گفت: در طول سال‌های گذشته متأسفانه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یا با کندی صورت گرفته و یا اساسا نوسازی اتوبوس انجام نشده است.

مدیریت شهری در مورد جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده چاره اندیشی کنند

وی بیان کرد: به دلیل عدم نوسازی اتوبوس‌ها، شاهد از رده خارج شدن تعداد زیادی اتوبوس هستیم که به دلیل فرسودگی زیاد قادر به ادامه ارائه خدمات نیستند و اسقاط شدند و چه اتوبوس‌هایی که به دلیل فرسودگی راندمان بالایی ندارند و بایستی شهرداری تهران و شورای شهر در مورد جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده چاره اندیشی کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۴ به موضوع ناکارآمدی ناوگان توجه نشد، افزود: علاوه بر افزایش اعتبارات این حوزه، قرار شده است تا مدلی در مورد نوسازی ناوگان بدست بیاید.

وی گفت:  افزایش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها اولا به کمبود ناوگان و بعد از آن به فرسودگی اتوبوس‌ها، ارتباط دارد که موجب ناکارآمدی ناوگان می شود و چاره کار چیزی جز افزایش تعداد اتوبوس‌ها و جایگزینی اتوبوس‌های نو با قدیمی نیست.

تشکری هاشمی افزود: شورای شهر تهران چاره کاهش سر فاصله اتوبوس‌ها را می‌داند و در بودجه سال‌جاری اعتبارات خوبی را برای نوسازی در نظر گرفته است و این امید را داریم که با تلاش شهرداری تهران این خلأ پر شود و مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا