منوچهر هادی و پژمان بازغی در ایسنا/تلویزیون را متعلق به خودمان میدانیم
سریال «یزدان» در ژانر اجتماعی و پلیسی ساخته شده است. این سریال در هر قسمت به داستانی مستقل میپردازد که حول محور مأمور شهرداری به نام «عماد» شکل میگیرد. عماد به دنبال پروندههایی است که در گوشه و کنار شهر گم شدهاند و کمتر کسی به آنها توجه میکند.
در نشست ایسنا که با همزمان با پخش آخرین قسمتها از سریال ۲۳ قسمتی «یزدان» برگزار شد، مطالبی درباره معیارهای کارگردان برای انتخاب بازیگران، نحوه همکاری این پروژه با شهرداری، طرح معضلات شهری و اجتماعی با پرهیز از سیاهنمایی، به حداقل رساندن ممیزی سریالها و لزوم میدان دادن به جوانها و همچنین راهکارهای افزایش رقابت بین شبکههای تلویزیونی مطرح شد.
در این نشست همچنین اینگونه عنوان شد که میتوان فصل جدید سریال «یزدان» را با پرداختن به دیگر موضوعات کلانشهر تهران از جمله مهاجرت به پایتخت مطرح کرد.
در ادامه ویدئوی حضور عوامل سریال «یزدان» در ایسنا را مشاهده میکند:
در بخشی از این نشست که جریان کامل آن متعاقبا در روزهای آتی ارسال میشود، پژمان بازغی اظهار کرد: ما بچههای تلویزیون هستیم، دلمان برای تلویزیون میسوزد و دوست داریم نقدش کنیم چون ما تلویزیون را متعلق به خودمان میدانیم. امیدوارم تلویزیون به روزهای اوج خود بازگردد؛ روزگاری که همه ما را عاشقانه پای تلویزیون مینشاند. خیلی خوشحالم و افتخار میکنم که در سن ۵۰ سالگی در سریال «یزدان» بازی کردم و امروز هم بیننده مرا تماشا میکند و از گیرنده تلویزیون هم تماشا میکند. گله داریم از مسوولان تلویزیون و امیدواریم با سپردن پروژهها به شبکهها، رقابت را بازگردانند. رقابت باعث رشد میشود و می تواند خروجیها خوبی در حوزه بازیگری و … داشته باشد.
سلیم ثنایی هم در بخشی از صحبتهایش اظهار کرد: «یزدان» یک خانواده بود و یک خانواده هست. منوچهر هادی علاوه بر اینکه یک کارگردان خوب است، یک فرمانده است. اگر مجموعهای موفق میشود کار یک تیم است و نتیجه حالِ خوب پشت دوربین است.
او همچنین خاطرنشان کرد: مساله اساسی برای کیفیت کارها رقابت است. الان فضا به گونهای است که رقابت چندانی وجود ندارد. حتی در پلتفرمها هم وضعیت همین است. شما سریالها را نگاه کنید یک عده کارگردان، بازیگر و تهیهکننده مشترک در اغلب این کارها مشاهده میشوند. آیا بستر کار برای دیگران فراهم نیست؟ استقبال کنیم از کارهایی که حرفی برای گفتن دارند. خودمان جلوی خیلی چیزها را نگیریم. واقعیت را نشان دهیم. مردم این روزها به داستانهای واقعی علاقه دارند و کنجکاوانه دنبال میکنند. اصلا دنبال سیاهنمایی نباشیم باید حتما در کارهایمان امید وجود داشته باشد اما باید معضلات را نشان دهیم، واقعیتها را بگوییم و بعد نشان دهیم که کار درست همین است.
منوچهر هادی هم در بخشی از صحبتهایش در نشست ایسنا، اظهار کرد: شهرداری خواست سریالی بسازد که دید شود و برای این دیده شدن، انتخابهای خوبی کرد؛ پرداخت دستمزدها را به موقع انجام داد، در فضای مجازی و تبلیغات محیطی کم نگذاشت. اگر «یزدان» را یک اتفاق معقول ببینیم و سریالی ببینیم که در اندازه بضاعت تلویزیون خوب دیده شد، باید بگوییم حاصل این نگاه و انتخاب است.
او ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که باعث میشود یک سریال کم دیده شود، اپیزودیک بودن آن است و از طرفی تعداد قسمتهای بالا هم عاملی است برای جذب مخاطب بیشتر که «یزدان» این مزیت را دارا نبود. اما با همه این سختیها و فاکتورهای منطقی که در «یزدان» نداشتیم اما سریال خوب دیده شد.
منوچهر هادی ادامه داد: معتقدم «یزدان» یکی از بهترین کارهای پژمان بازغی بود. چون نقشش را دوست داشت، با عشق سر این کار میآمد، در طول فیلمبرداری مدام با هم حرف میزدیم، تبادل نظر میکردیم و نتیجه قابل قبول شد. اغلب بازیگران ما صرفا مجری نقش هستند، در حالی که بازیگر، طراح است و در ارتباط با کارگردانی که او هم اهل تعامل باشد، اتفاق خوبی شکل میگیرد.
این کارگردان سینما و تلویزیون در پایان به همکاری با پژمان بازغی برای ساخت فیلمش اشاره کرد و ژانر آن را کمدی اجتماعی خواند. به گفته او فیلمبرداری در آستانه اتمام است و فقط سکانسهای خارج از کشور و چند صحنه در داخل باقی مانده است.
جریان کامل این نشست متعاقبا در روزهای آتی ارسال میشود.
انتهای پیام